娛樂

首爭金像男配角 自爆被星爺彈戲屎 李尚正撼勁敵無贏面 入圍當執到

李尚正曾被周星馳指「戲屎」 爭男配自覺陪跑 睇好黃梓樂

【明報專訊】第42屆香港電影金像獎頒獎典禮周日(14日)舉行,李尚正憑《死屍死時四十四》首度角逐最佳男配角,跟先後奪得「電影評論學會大獎」男主角及「網絡影評人HIGHLIGHT大獎」男配角的吳慷仁對撼。至於角逐最佳新演員的許月湘亦同樣遇上勁敵謝咏欣,後者連奪「金馬獎」、「電影導演會年度大獎」及「網絡影評人HIGHLIGHT大獎」新演員獎,故李尚正與許月湘均自認勝算低,陪跑居多。

記者:柯美

攝影:鍾偉茵

李尚正入行21年,最初擔任電視台節目助理和星輝電影公司編劇,直至2008年,獲星輝老闆周星馳(星爺)睇起,帶他從幕後跳上幕前,因在《長江七號》、《西遊.降魔篇》及《美人魚》表現突出,奠定喜劇演員形象,李尚正說:「其實星爺(周星馳)話過我戲屎。」今年終吐氣揚眉,憑《死屍死時四十四》李寶安一角首度角逐金像獎最佳男配角,越級挑戰影帝級人馬《毒舌大狀》謝君豪、《但願人長久》吳慷仁、《白日之下》姜大衛,以及《年少日記》的天才童星黃梓樂。李尚正自覺陪跑居多,但又笑言未必無機會,「我可能會有機會,因為評審未必揀最好戲之人,揀最有討論點,又或者最靚仔,我靚仔起來都好靚仔,不過吳慷仁更加靚仔」。

睇好最細嗰個黃梓樂

覺得哪方面能撼低一眾勁敵?李尚正說:「贏在……無呀,我覺得比較難跑出,入圍已經當執到。(睇好邊個?)永遠都睇好最細嗰個,相信黃梓樂得獎會好開心,亦體現鼓勵的價值,有爆炸性,因為給謝君豪、吳慷仁或姜大衛,他們可能只yeah一聲,覺得只是錦上添花,正如畀個獎我一樣,之後都係咁撈㗎啦。」他指李寶安的角色並不難演,因跟本身壓抑、不發脾氣的性格相似,李寶安的行為、語言及動作都很合理,反而要一shot落講長對白才是挑戰,雖然做慣主持,很多人以為他口才了得,實際只是熟讀對白。

《美人魚》一分鐘戲最滿意

李尚正回望過去的演藝生涯,覺得自己在《美人魚》中的表現不俗,可惜未獲提名,「要的效果又出到來,我演警察,有場戲有人報警,我到場真情流露,笑到停唔到口,劇本和導演要求的,我做到恰到好處。不過僅一分鐘戲,又好難獲提名!」談到跟星爺合作,他表示獲益良多,「當年同周生(星爺)開會,不停抄低佢講嘅嘢,因為我唔扮抄,就會叫我講嘢,當時唔明佢講乜,𠵱家翻睇,才發現非常受用,有很多得着」。他透露曾想執導科幻片,「周生有問過我想拍什麼戲,更催我快啲寫劇本,但最後都係無貢獻」。

受星爺影響最深 讚陳果超勁

李尚正喜歡跟星爺工作,尤其拍電影的時候,很明顯感覺到對方對電影的熱忱,「開編劇會,佢會搵埋一啲知名編劇一齊開會,喺眾人當中,佢最鍾意講故事,有呢種態度就等於贏,你亦唔夠佢講。佢一講故仔就忘我境界,講到深夜突然感覺肚餓就放飯,佢嘅創作力能抑壓生理需要!」他指除星爺影響最深,陳果亦相當勁,「佢那種勁係肯為電影犧牲,佢好靈活,記得拍《那夜凌晨,我坐上了旺角開往大埔的紅VAN》時,有一場群戲,佢為了有更佳效果,不分鏡頭一shot過,於是用咗近20部攝影機同時拍攝,結果兩take搞掂,佢對自己好有信心、亦好大膽,令我嘩然,學到好多嘢,希望將來有機會跟杜琪峯、李安等導演合作」。

擔心拍劇失代言工作

身為HOY TV台柱的李尚正也想跳出舒適圈,但擔心辭職後搵食艱難,「如果我現在23歲就話啫,已經43歲,做生不如做熟,最新動向要睇公司下次加人工與否。(HOY TV將開拍劇集,會否想嘗試?)就算拍劇,我嘅人工一樣不變,我𢭃月薪,若計部頭就瞓身去做,好多人覺得我在有線工作多年實發達,實情是因為我𢭃月薪,才安排咁多工作畀我做。若劇集製作精良都想一試,但擔心拍劇期間失去原本工作,我有些廣告代言費收幾十萬,以前試過因為要做公司工作而拍唔到廣告,令我耿耿於懷!」

化妝:呂宜鈴

髮型:朱美嫦

場地提供:GON ! Bar & Restaurant

(金像獎前瞻)

■更多娛樂猛料 ﹕ol.mingpao.com

相關字詞﹕死屍死時四十四 星爺(周星馳) 李尚正

上 / 下一篇新聞